fredag 26 februari 2016

DET HAR VARIT LITE MYCKET …

allt går så snabbt här just nu att jag inte ens fastnar på bild … 

Envis som jag är - och kanske lite för att jag vill ha kontroll men mest för att jag vill lära mig hur företagande fungerar - har jag valt att sköta min egen bokföring. I början var det ju det easy peasy ärtan pärtan liksom. Några kundfakturor, nångra inköpskvitton. Och hej så var det klart!

Men med en ständigt växande försäljning, en egen verkstad så tillkommer både den ena och den andra kostnaden (kostnadställen - häpp!). Och med en del försäljning/inköp från läder runt om i världen (obs! nästan allt silver köper jag dock in i Sverige för att få den kvalité och miljötänk som jag kräver). Och med en momsrapportering EN gång om året (asflabb - varför har jag valt det, så lätt att skjuta allt till sista veckan då ju … ) så blev den liiite mer avancerad. Lite FÖR avancerad för mig, som egentligen inte vet vad jag pysslar med *ler*. Jo det gör jag. Men jag får läsa på och lära mig nytt hela tiden.

Nu är den i alla fall avstämd (maken har tittat igenom alla siffror, inte för att han är någon bokföringssnubbe, men siffror är han en jäkel på), inskickad och betald. Hurra!

Men detta efter att många hårtussar rykt, långa väntetider i telefonköer som avhandlats (med svar som är från yttre rymden som följd ibland) och ett humör som kanske inte alltid varit så trevligt (på grund av stressen, ni vet den där man får när man inte riktigt har fotfäste).

Så ikväll - pop the champagne! Vi kan fira. Och dessutom är det sportlov fr o m i eftermiddag och en vecka framåt. Och vi ska ju till vårt älskade Madonna i Italien. Som vi har längtat. God mat, nydumpad snö, spa på hotellet och bara vara vi i familjen en hel vecka tillsammans.
Så här ska det minsann firas ikväll …

Men först ska alla lovade smycken skickas. Och ett besök hos sjukgym med min nedrans axel.
Sen! Så! Popp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar